Onze school

Welkom op De Spinaker in Den Helder. Wij bieden speciaal voortgezet onderwijs aan leerlingen van 12 tot 18 jaar. Heb je een VMBO-advies gekregen en kun je hierbij extra ondersteuning gebruiken? Dan is onze school dé plek voor jou. Op onze rustige, overzichtelijke school krijg je de begeleiding die je nodig hebt.

We bereiden je voor op een vervolgopleiding of een beroep waar je blij van wordt en waar je zin in krijgt. Wat zijn jouw talenten? Wat droom je van? Als je weet wat je wil en waarom, voel je je gemotiveerd. Dan is het werken op school of op je stage een stuk leuker. En daarmee groeit ook het vertrouwen in jezelf. Zo haal je stap voor stap het beste uit jezelf. Samen zorgen we ervoor dat je doorstroomt naar een passende vervolgopleiding of een leuke baan krijgt! En dan kun je terugkijken op een hele fijne middelbare schooltijd op De Spinaker.

Als leerling van De Spinaker:

• Ontdek je bij ons je talenten en mogelijkheden
  • Leer je op je eigen niveau
  • Voel je je op je gemak in onze kleine klassen
  • Krijg je een eigen mentor en professionele (vak)docenten
  • Stroom je met succes door naar het vervolgonderwijs óf een leuke werkplek

Nieuwsgierig geworden?

Wat doe je ná deze school?

Je verlaat onze school in één van deze richtingen:

• Vervolgonderwijs: je gaat terug naar het regulier middelbaar onderwijs, of je behaalt op onze school een VSO-diploma, -getuigschrift of een officieel VMBO-TL-diploma door middel van staatsexamens. Je kunt ook doorstromen naar een HAVO-opleiding op een reguliere middelbare school of naar een MBO-opleiding niveau 1, 2, 3 of 4.
  • Arbeidsmarkt: samen zoeken we naar een volwaardige, fijne werkplek voor jou. Je kunt echt allerlei kanten op: van de bouw, een autobedrijf, de scheepsbouw tot een restaurant, een winkel of in de natuur. Ook kunnen we een jobcoach inschakelen via de gemeente, die je verder begeleidt bij het vinden van een passende werkplek.
  • Dagbesteding: je gaat werken op een dagbestedingsplek die bij jou past.

Voel je thuis!

Bij ons ontdek je wat je leuk vindt en waar je goed in bent en krijg je de mogelijkheid om daarin te groeien. Je bespreekt met je mentor wat je moet leren en wat je daarvoor gaat doen. Dit leggen we vast in jouw Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Zo is ons onderwijs afgestemd op wat jij nodig hebt. Je krijgt les in kleine klassen van een vaste docent, die ook je mentor is. Daarnaast zijn wij er om je te begeleiden in je gedrag of wanneer je iets moeilijk vindt. Je krijgt extra ondersteuning zodat je zelfvertrouwen en plezier op school toenemen.

Jouw talent telt

Op onze school leer je jezelf nog beter kennen. Je krijgt volop kansen om nieuwe vaardigheden te ontdekken: in de klas maar ook op je stageadres. Dat maakt je trots op jezelf. We besteden met elkaar ook veel aandacht aan het aanleren van studievaardigheden, sociaal-emotionele vaardigheden en communicatieve vaardigheden. Je leert zo beter leren, samenwerken en zelfstandig werken aan je eigen doelen. En je hoeft dit natuurlijk niet alleen te doen. Je mentor, docent en ondersteuners denken graag met je mee. Je volgt je eigen pad en we zorgen er samen voor dat je op een plek terechtkomt die helemaal bij jou past!